April 17, 2013

Wedding Crashers (2005)



Wedding Crashers este unul dintre acele filme pe care le revăd ori de câte ori am ocazia. Nu fac vreun efort în sensul ăsta, nu-l caut pe net (deși parcă mi l-aș lua pe DVD, dacă ar costa 10 lei; n-am dat niciodată mai mult de 10 lei pe-un DVD, și mi-am luat niște chestii destul de marfă cu banii ăștia), dar dacă dau peste el din greșeală la TV, poți să-ți pariezi banii de chirie că I'll watch the shit out of it. Ultima oară l-am văzut prin februarie, într-o cameră de hotel din Salonic, în timp ce stăteam înfofolit sub pătura din patul extrem de confortabil. Mă simțeam așa de bine c-am deschis mini-frigiderul din cameră să-mi iau un Snickers și-o cutie de Pringles, care m-ar fi costat 5 euro. Din păcate, am găsit doar niște sticle amărâte de apă minerală ;(((


Dar ce-i așa minunat la Wedding Crashers și de ce îl văd cel puțin o dată pe an? Păi, în primul rând, distribuția. Mă unge la suflet, bă. Avem pe Owen Wilson și Vince Vaughn în rolul titularilor wedding crashers, care fac o pereche nemaipomenită și lansează funny-uri mici, medii și mari în toate direcțiile. Avem pe Christopher Walken, care-i întotdeauna grozav, în rol de tată cu bani și iaht. Avem pe Jane Seymour în rol de cougar on the hunt. Avem pe frateleBRADLEYCOOPER fiind the rich douchebag boyfriend și, nu în ultimul rând, pe Rachel McAdams și Isla Fisher, prezențele feminine adorabile destinate să-i așeze pe wedding crashers la casele lor. Ups, spoiler alert.


Cu așa actori, ar fi fost păcat să le fi fost irosite talentele. Din fericire, Wedding Crashers are parte de un scenariu solid, plin de glume și situații amuzante, dar știe și când să pună caterinca pe pauză și să fie un pic mai serios, când vine vorba de the struggle for love. Vince Vaughn și Owen Wilson sunt superbi și adaugă mult farmec și carismă personajelor pe care le interpretează, fiind foarte ușor să-i îndrăgești din prima clipă. Mai că-mi vine să-i pun în hall of fame-ul personal de favorite movie bros, alături de Michael Cera și Jonah Hill sau Seth Rogen și James Franco. Poate o să și fac asta, dacă o să-mi placă de ei în The Internship. Da. da.


Restul actorilor fac și ei treabă bună, gravitând în jurul personajelor principale și fiind, majoritatea, foarte lovable. De fapt, asta este calitatea cea mai mare a lui Wedding Crashers: este o comedie romantică simpatică, un feel-good movie picant de văzut într-o duminică însorită când n-ai chef  să socializezi. Unii vă vor spune că e un castronel de film și că nasul lui Owen Wilson e așa de mare că-ți distrage atenția de la ceea ce se petrece pe ecran. Dar oamenii ăștia nu sunt prietenii voștri, așa că nu-i ascultați. Wedding Crashers is good and lovely. Am zis!

PS: Will Ferrell are un cameo în filmul ăsta. Yeah buddy!


No comments:

Post a Comment